Treća sjednica Odgojiteljskog vijeća, za pedagošku 2024. / 2025. godinu, održana je u utorak, 29. listopada 2024. godine, u prostoru matičnog vrtića. Sjednicu je otvorila ravnateljica Ivana Belcar koja je predložila Dnevni red te podijelila tekuće informacije svim odgojiteljima iz matičnog i područnih vrtića.
Središnje teme Odgojiteljskog vijeća bile su:
- Kako pružiti prvu pomoć djetetu?
- Metodika i praksa u jaslicama.
Prvu temu pripremila je i predstavila kolegica Monika Jakišić, zdravstvena voditeljica.
Ključne cjeline izlaganja bile su:
- Što je prva pomoć?
- Besvjesna stanja djece i prva pomoć
- Provjera disanja i tehnika davanja umjetnog disanja
- Postupak oživljavanja dojenčeta (masaža srca)
- Osnovno održavanje života kod djece
- Gušenje stranim tijelom
- Febrilne konvulzije
- Epilepsija (mali i veliki napad)
- Alergije
- Šok i prva pomoć kod pojave šoka
- Ozljede izazvane električnom strujom
- Ostala stanja (krvarenje iz nosa, afektivne respiratorne krize, opekline, strana tijela u organizmu, prijelomi).
Zaključili smo kako početkom svake pedagoške godine treba obraditi ovu temu kroz teorijske spoznaje, demonstracije određenih postupaka pružanja prve pomoći do iznošenja osobnih iskustva s tim u svezi kako bi što spremnije odgovorili mogućim sigurnosno – zdravstvenim izazovima glede zbrinjavanja djece.
„Metodika i praksa u jaslicama“ tema je koju su pripremile kolegice Romana Milišić, Danijela Falamić, Suzana Svoboda i Sara Vujević, odgojiteljice predškolske djece.
Cilj teme bio je pružiti sažeta teorijska i praktična iskustva iskusnijih odgojiteljica naše ustanove mlađim kolegicama glede što kvalitetnijeg rada s djecom od 1 do 3 godine života.
Kolegica Katarina Mravak Luketina, stručna suradnica – psihologinja, osvrnula se na psihofizički razvoj djece od 1 do 3 godine i naglasila važnost poznavanja razvojnih karakteristika djece ključnih za ukupni odgojno – obrazovni rad s njima.
Zdenko Glasovac, stručni suradnik – pedagog, sažeto je prikazao proces prilagodbe djece na jaslice, uloge odgojitelja s tim u svezi i suradnju s roditeljima kao prvim i najvažnijim odgojiteljima.
U zaključku svojih izlaganja kolegice su istaknule sljedeće:
- Ključno u radu s djecom jasličke dobi je zadovoljiti njihove primarne potrebe (suho, sito, odmorno,…)
- Važno je poštivati individualnost djeteta
- Prilagođavati aktivnosti dobi djeteta
- Ne postavljati prevelike ciljeve (kroz plan i program rada ići korak po korak)
- Ponavljati – „ponavljanje je majka znanja“
- Biti dosljedni u odgojnom discipliniranju djece (djeca vole red, što je veći nered, nervozniji su i teže ih je smiriti)
- Biti oprezni s materijalima koje koristimo u radu s djecom (sigurnost djece uvijek je na prvom mjestu)
- Potrebno je pitati za savjet i/ili tražiti pomoć starijih kolegica jer tako se brže i kvalitetnije uči i napreduje.