Održana 3. sjednica Odgojiteljskog vijeća

Podijeli s prijateljima

Treća sjednica Odgojiteljskog vijeća, za pedagošku 2024. / 2025. godinu, održana je u utorak, 29. listopada 2024. godine, u prostoru matičnog vrtića. Sjednicu je otvorila ravnateljica Ivana Belcar koja je predložila Dnevni red te podijelila tekuće informacije svim odgojiteljima iz matičnog i područnih vrtića.

Središnje teme Odgojiteljskog vijeća bile su:

  1. Kako pružiti prvu pomoć djetetu?
  2. Metodika i praksa u jaslicama.

Prvu temu pripremila je i predstavila kolegica Monika Jakišić, zdravstvena voditeljica.

Ključne cjeline izlaganja bile su:

  • Što je prva pomoć?
  • Besvjesna stanja djece i prva pomoć
  • Provjera disanja i tehnika davanja umjetnog disanja
  • Postupak oživljavanja dojenčeta (masaža srca)
  • Osnovno održavanje života kod djece
  • Gušenje stranim tijelom
  • Febrilne konvulzije
  • Epilepsija (mali i veliki napad)
  • Alergije
  • Šok i prva pomoć kod pojave šoka
  • Ozljede izazvane električnom strujom
  • Ostala stanja (krvarenje iz nosa, afektivne respiratorne krize, opekline, strana tijela u organizmu, prijelomi).

Zaključili smo kako početkom svake pedagoške godine treba obraditi ovu temu kroz teorijske spoznaje, demonstracije određenih postupaka pružanja prve pomoći do iznošenja osobnih iskustva s tim u svezi kako bi što spremnije odgovorili mogućim sigurnosno – zdravstvenim izazovima glede zbrinjavanja djece.

„Metodika i praksa u jaslicama“ tema je koju su pripremile kolegice Romana Milišić, Danijela Falamić, Suzana Svoboda i Sara Vujević, odgojiteljice predškolske djece.

Cilj teme bio je pružiti sažeta teorijska i praktična iskustva iskusnijih odgojiteljica naše ustanove mlađim kolegicama glede što kvalitetnijeg rada s djecom od 1 do 3 godine života.

Kolegica Katarina Mravak Luketina, stručna suradnica – psihologinja, osvrnula se na psihofizički razvoj djece od 1 do 3 godine i naglasila važnost poznavanja razvojnih karakteristika djece ključnih za ukupni odgojno – obrazovni rad s njima.

Zdenko Glasovac, stručni suradnik – pedagog, sažeto je prikazao proces prilagodbe djece na jaslice, uloge odgojitelja s tim u svezi i suradnju s roditeljima kao prvim i najvažnijim odgojiteljima.

U zaključku svojih izlaganja kolegice su istaknule sljedeće:

  • Ključno u radu s djecom jasličke dobi je zadovoljiti njihove primarne potrebe (suho, sito, odmorno,…)
  • Važno je poštivati individualnost djeteta
  • Prilagođavati aktivnosti dobi djeteta
  • Ne postavljati prevelike ciljeve (kroz plan i program rada ići korak po korak)
  • Ponavljati – „ponavljanje je majka znanja“
  • Biti dosljedni u odgojnom discipliniranju djece (djeca vole red, što je veći nered, nervozniji su i teže ih je smiriti)
  • Biti oprezni s materijalima koje koristimo u radu s djecom (sigurnost djece uvijek je na prvom mjestu)
  • Potrebno je pitati za savjet i/ili tražiti pomoć starijih kolegica jer tako se brže i kvalitetnije uči i napreduje.