Tjedni plan aktivnosti zarazdoblje od 29. ožujka do 2. travnja 2021. godine
Ponedjeljak, 29. ožujka 2021. godine
Uvodna aktivnost:
• Igrokaz „Uskrsni medo“
• Razgovor o običajima vezanim uz blagdan Uskrsa.Aktivnosti:
1. Likovno – kreativna aktivnost
• Čestitka za rođendan
• „Jaje na štapiću“ (bojamo jaja različitih uzoraka, lijepimo na štapić, vežemo mašnu).
1. Glazbena aktivnost
• pravimo zvečke od plastičnih jaja i riže
1. Spoznajn aktivnost
• bojanje Uskrsnih motiva prem broju
• bojamo, izrezujemo i spajamo polovice jaja istih uzoraka.
1. Predmatematičke aktivnosti
• zbrajanje (povezujemo tulipane i vaze)
• pridružujemo količinu i broj (povezujemo piliće i jaja).
1. Tjelesne aktivnosti
• elementarna igra „Pilići u gnijezdu“
• opće pripremne vježbe – razgibavanje
• pokretna igra „Care, care gospodare“
• pokretna igra „Semafor“
• radne bilježnice i crtančice.
Utorak, 30. ožujka 2021. godineUvodna aktivnost:
• priča „Jaje“ (autor: Zlatko Krilić)
• razgovor o priči i životinjama koje se izlegu iz jajeta.
Aktivnosti:
1. Spoznajne aktivnosti
• manipulativne aktivnosti – igra „Memory“ (povezati fotografije životinja koje se izlegu iz jajeta)
• „Pogodi o kojoj životinji je riječ“ (opisujemo životinju i pogađamo o kojoj je riječ)
1. Istraživačka aktivnost • pokus „Tone li jaje?“ (posud s običnom vodom i slanom vodom).
1. Predčitačke aktivnosti
• pišemo imena životinja koje se izlegu iz jajeta.
1. Predmatematičke aktivnosti
• spajamo polovice jaja ovisno o napisanom broju i količini točkica
• radni listići – „Prebroji koliko čega ima na slici“.
1. Likovno – kreativne aktivnosti
• „Šareno jaje“ (jaja na papiru obložena krep trakom, bojanje temperama).
• „Pile u jajetu“ (pravimo čestitku – kada je zatvorena vidimo jaje, kada se otvori izlazi pile)
• „Pleteno jaje“ (provlačimo trake kolaž papira kroz izrezano jaje).
Srijeda, 31. ožujka 2021. godineUvodna aktivnost:
• Igrokaz „Zeko i jaje“.
Aktivnosti:
1. Glazbena aktivnost
• učimo novu pjesmu popraćenu pokretima – „Zeko pleše“
• ponavljmo pjesmu – „Bijela kvočka“.
1. Likovno – kreativna aktivnost
• „Zec i pile“ (pravimo zeca i pile od tuljaka)
• „Uskrsni vijenac“ (provlačimo komdiće slamki kroz vrpcu,stavljamo zeca ili pile od tuljaka u sredinu vijenca)
• „Šreni zec“ (bojamo spužvicama i temperama)
• lutke od kolaž papira.
1. Predmatematičke aktivnosti
• pridružujemo količinu i odgovarajući broj (povezujemo zeca i mrkvu).
1. Govorna aktivnost
• „Riječi od A do Ž“ (izvlačimo slova i govorimo riječi koje počinju tim slovom).
Četvrtak, 1. travnja 2021. godine Uvodna aktivnost:
• priča „O uskrsnom zecu“
• ponavljamo recitacije: „Četiri čarobne riječi“ i „Moj tata“.
Aktivnosti:
1. Tjelesna aktivnost
• elementarna igra „Lisica i vrapčić“
• opće pripremne vježbe – razgibavanje
• Poligon
• natjecateljska igra „Jaje u žlici“
• Igra „Šalji dalje vruće jaje“.
1. Spoznajna aktivnost
• radno – praktična aktivnost – radni listić n temu „Leptir“ (zadatak je ukrasiti drugo krilo leptira prema uzorku na prvom krilu)
• radno – praktična aktivnost – radni listić „Labirint“ (zadatak je pronaći pravi put od starta do cilja).
1. Predčitalačke aktivnosti
• „Ormarić“ (rasporediti predmete u ladice ovisno o početnom slovu).
1. Predmatematičke aktivnosti
• „Pilići“ (prebrojati piliće i napisati brojeve koji nedostaju).
U razdoblju od 22. do 26. ožujka 2021. godine dotaknuli smo slijedeće teme:
• „Dan – noć“
• „Sat“
• „Kalendar“
• „Orijentacija u prostoru“
• „Prijevozna sredstva i prometni znakovi“.
U sklopu teme „Kalendar“ razgovarali smo o svrsi i sadržaju klendara te o datumima rođenja djece u skupini. Tijekom razgovora djeca su promatrala plakat na kojem su se nalazili nazivi mjeseca, njihova brojčana oznka te sličice koje su označavale godišnja doba tijekom svakog mjeseca kao npr. pahuljice – zima; cvjetić – proljeće; sladoled – ljeto; jež – jesen).
Nakon toga zajedno smo napravili „Kalendar dječjih rođendana“.
Primarni cilj aktivnosti bio je proširivanje spoznaja djece o svrsi i sadržaju kalendara (broj i naziv dana u tjednu, broj i naziv mjeseci u godini, koliko dana može imati jedan mjesec, kada započinje koje godišnje doba, kojeg datuma djeca imaju rođendan i za vrijeme kojeg godišnjeg doba, kako se pišu datumi).Aktivnost je također imala za cilj razvijati predčitalačko iskustvo prepoznavanjem i imenovanjem slova, bogaćenje rječnika nazivima mjeseci u godini kao i prisjećanja teme pod nazivom „Godišnja doba“ i onoga što je karakteristično za svako od njih.
Pripremila: Daniela Šapina, mag.praesc.educ. Voditeljica programa