Ponedjeljak, 10. svibnja 2021. godine
Tema: „Moje mjesto u svemiru“
Uvodna aktivnost:
• Govorna aktivnost – „Što smo radili za vikend?“
• Pregled fotografija (grad u kojem živim, država, kontinent, planet, Sunčev sustav, galaksija) uz razgovor.
Aktivnosti:
1. Likovna i predčitalačka aktivnost
• rad u manjim skupinma – crtamo kuće, ulice, naš grad, našu državu, naš kontinet, planet, Sunčev sustav, galaksiju, pišemo nazive
1. Spoznajna aktivnost
• „Izložba“ – gledamo nacrtno uz razgovor o tome gdje je „naše mjesto u svemiru“ (svi živimo u kući koja se nalazi u ulčici, u gradu Belišću, državi Hrvatskoj koja se nalazi na kontinentu koji se zove Europa, na planeti Zemlji,…)
1. Radno – praktična aktivnost
• rad u crtančicama
1. Tjelesne aktivnosti
• vježbe uz dramatizaciju – „U voćnjaku“
• Igra „Ide maca oko tebe“.
Utorak, 11. svibnja 2021. godine
Tema: „Društvene igre“
Uvodna aktivnost:
-„Potraga za blagom“ – spoznajna aktivnost; gledamo kartu na kojoj su ucrtani tragovi kako bismo ih pronašli u sobi, a zatim rješavamo zagonetke koje se nalaze u tragovima kako bismo došli do „blaga“
Aktivnosti:
1. Stolno –manipulativne aktivnosti
• „Tajnstveni otok s dinosaurima”
–zadatak postaviti otoke na ispravan način
• „Utrka žaba“ – zadatak prevesti žabe preko jezera pazeći na prepreke
• „Sagradi grad“ – zadatak sagraditi grad
• „Pingvini u bazenu“ – zadatak izvući vozila iz gužve
• „Ploče s gumicama“ – zadtak nprviti razne oblike stavljanjem gumica
• „Kristali“ – zadatak sstaviti rzličite oblike od šarenih kristala.
1. Spoznajna aktivnost
• „Pogodi o kojoj životinji je riječ“ – jedno dijete bira životinju, stavlja ju u zatvorenu posudu te opisuje drugoj djeci kako životinja izgleda, a druga djeca pokušavaju otkriti o kojoj životinji je riječ
1. Radno – praktična aktivnost
• rad u radnim listovima i crtančicama
1. Tjelesne aktivnosti
• pokretna igra „Krokodil“
• opće pripremne vježbe
• motoričke igre „Slalom kotrljanjem lopte“ i „Nogo – slalom“
• glazbeno – kineziološka igra „Glazbeni kipovi“ .
Srijeda, 12. svibnja 2021. godine
Tema:
„Pjesma i ples“Uvodna aktivnost:
• Slušanje skladbe „Ples šećerne vile“, skladatelj P.I. Čajkovski
• Likovna aktivnost – crtamo pastelama ono što zamišljamo do slušamo skladbu.
Aktivnosti:
1. Glazbena aktivnost
• ponavljanje pjesmica: „Čestitka majci“; „Naše kolo veselo“; „Tramvaj“; „Žabe i rode“
1. Glazbeno – kineziološka aktivnost
• ponavljnje pjesama uz pokret: „Zeko pleše“; „Hoki – poki“
1. Radno – praktične aktivnosti
• rad u radnim listovima i crtančicama
1. Tjelesne aktivnosti
• odlazak na dvorište (ovisno o vremenskim prilikama) i aktivnosti po izboru dijece
Četvrtak, 13. svibnja 2021. godine
Tema: „Izrada rekvizita za završnu svečnost“
Uvodna aktivnost:
• Priča „Zašto te volim?“
• Dogovor o izradi rekvizita (što nam je sve potrebno, što bismo mogli napraviti).
Aktivnosti:
1. Likovno – kreativna aktivnost
• „Šarena slova“ – bojamo i ukrašavamo slova (rekviziti potrebni za recitaciju)
• „Lutke“ – izrada štapnih lutki (rekviziti potrebni za lutkarsku predstavu)
• „Predstava“ – izrada ukrasa od kolaž papira (ukrašavamo paravan za lutkarske predstve)
1. Govorna aktivnost
• ponavljnje recitcije „Moj tata“ i „Četiri male čarobne riječi“ uz pokrete
1. Radno- praktična aktivnost
• rad u radnim listovima i crtančicama
1. Tjelesne aktivnosti
• elementarna igra „Ptice u gnijezdu“
• Opće pripremne vježbe
• Igra „Care, gospodare“
• Igra „Semafor“
• Završna igra „Ogledlo“.
Petak, 14.svibnja 2021. godine
Tema: „Međunarodni dan obitelji“
Uvodna aktivnost:
• Igrokaz „Obitelj jež“
• Govorna aktivnost „Što volim kod svoje obitelji?“.
Aktivnosti:
1. Likovna,predčitalačka, predmatematička
• „Moja obitelj“ – crtamo člnove obitelji, pišemo njihova imena, brojimo članove obitelji, pišemo brojku
1. Govorna aktivnost
• recitacija uz pokret „Moja obitelj“
1. Radno – praktična aktivnost
• rad u radnim listovima i crtančicama
1. Tjelesna aktivnost
• odlazak na dvorište (ovisno o vremenskim prilikama) i aktivnosti po izboru djece.
U razdoblju od 3. do 7. svibnja 2021. godine dotaknuli smo se tema „Kontinenti“, „Strah“, „Hrvatska“ te „Majčin dan“. U sklopu teme „Majčin dan“ razgovarali smo o tome zašto su naše majke važne te smo naučili pjesmu pod nazivom „Čestitka majčici“. Temu smo također popratili rzličitim likovno – kreativnim aktivnostima čiji je primarni cilj bio prepoznavanje važnosti majčine uloge u dječjim životima te iskaz osjećaja zahvalnosti prema majci.Likovno – kreativna aktivnost izazvala je najveći interes kod djece, a posebno s tim u svezi izrada „Cvjetne čestitke“.Korišteni maerijali bili su: bijeli papiri, trakice kolaž papira, škare,ljepilo, olovke, drvene bojice ili pasteli. Djeca su na bijelom papiru nacrtala, obojala i napisla nešto za svoje mjke, a zatim su presavila papir u čestitku. Na početnoj stranici čestitke djeca su pravila cvijet od trakica kolaž papira tako da su prvo krajeve trakica zaljepilia ljepilom na sredini čestitke, a zatim ih presavijala ponono prema sredini stavljajući ljepilo na drugi kraj trakica kolaž papira.
Razvojne zadaće s tim u svezi bile su:
• poticati razvoj fine motorike šake i prstiju rezanjem škarama, lijepljenjem, pisanjem slova
• poticati razvoj spretosti, preciznosti i strpljivosti tijekom izrade cvijeta od trakica kolaž papira
• poticati razvoj pozitivnih emocija
• proširivanje spoznaje o ulozi majke u obitelji
• razvijati namjernu pažnju i koncentraciju
• poticati djecu na govorno izražavanje svojih doživljaja, osjećaja i iskustava.
Pripremila:Daniela Šapina, mag.praesc.educ.Voditeljica programa