Održana 6. sjednica odgojiteljskog vijeća

Podijeli s prijateljima

U utorak, 31. siječnja 2023. godine, održana je 6. sjednica odgojiteljskog vijeća Dječjeg vrtića Maslačak, Belišće.

Središnja točka dnevnog reda nosila je naziv „Uloga fizioterapeuta u poticanju pravilnog motoričkog razvoja djece“, a voditeljica je bila kolegica Karla Dukić Ištoković, bacc.physioth.

Voditeljica je kroz prezentaciju odgovorila na pitanje tko su fizioterapeuti, koje je njihovo područje rada kad su u pitanju djeca rane i predškolske dobi, kako surađuju u sklopu multidisciplinarnog tima na razini ustanove, njihova uloga u edukaciji roditelja i podršci tijekom terapijskog rada s djecom.

Polazište izlaganja bio je motorički razvoj djece kao proces kroz koji dijete uči obrasce kretanja i stječe određena motorička znanja, vještine i sposobnosti.

Motorički razvoj sastavnica je cjelovitog razvoja djece koju još čine fizički, emocionalni i kognitivni razvoj.

Motorički razvoj je kontinuirani proces koji ovisi o interakciji više faktora, a osnovni su:

  • Živčano – mišićno sazrijevanje
  • Tjelesne karakteristike djeteta
  • Tempo rasta i razvoja
  • Rezidualni efekti prijašnjih motoričkih iskustava
  • Nova motorička iskustva, doživljaji.

Faze motoričkog razvoja djece su:

  • Faza refleksivnih pokreta
  • Faza spontanih pokreta
  • Faza osnovnih pokreta i kretnji
  • Faza osnovne senzomotirike
  • Faza osnovnih gibanja
  • Faza preciznije motorike
  • Faza lateralizacije.

Kolegica je zatim navela i obrazložila faze motoričkog razvoja djece do 3 godine i od 3 godine do polaska u školu.

Slijedom tih motoričkih faza navea je pregled igara koje mogu poslužiti poticanju motoričkog razvoja djece do 3 godine i od 3 godine do polaska u školu.

Ključne motoričke sposobnosti koje treba poticati i razvijati kod djece odnose se na:

  • Snagu
  • Brzinu
  • Koordinaciju
  • Fleksibilnost
  • Ravnotežu
  • Preciznost
  • Izdržljivost.

Glede mjerenja motoričkog razvoja djece navela je tri testa, a oni su:

  • MOT 4-6 – test za procjenu motoričkih sposobnosti za djecu od 4 do 6 godina starosti
  • KTK – test koordinacije za djecu
  • TGMD – test procjene temeljnih motoričkih znanja.

Uloga fizioterapeuta u sklopu multidisciplinarnog tima koji prati dječji rast i razvoj glede procjene neuromotoričkog razvoja je:

  • Uzimanje anamneze
  • Inspekcija i procjena
  • Evaluacija pdataka
  • Planiranje terapijskog programa.

Voditeljica aktivnosti posebno se zadržala na ulozi fizioterapeuta u pružanju podrške obitelji kako bi emocionalne i razvojne potrebe djece bile zadovoljene.

Na kraju prezentacije prikazan je video uradak aktivnosti fizioterapeuta u radu s djecom u sklopu produženog boravka na razini ustanove.

Pripremio: Zdenko Glasovac, prof.