U utorak, 31. siječnja 2023. godine, održana je 6. sjednica odgojiteljskog vijeća Dječjeg vrtića Maslačak, Belišće.
Središnja točka dnevnog reda nosila je naziv „Uloga fizioterapeuta u poticanju pravilnog motoričkog razvoja djece“, a voditeljica je bila kolegica Karla Dukić Ištoković, bacc.physioth.
Voditeljica je kroz prezentaciju odgovorila na pitanje tko su fizioterapeuti, koje je njihovo područje rada kad su u pitanju djeca rane i predškolske dobi, kako surađuju u sklopu multidisciplinarnog tima na razini ustanove, njihova uloga u edukaciji roditelja i podršci tijekom terapijskog rada s djecom.
Polazište izlaganja bio je motorički razvoj djece kao proces kroz koji dijete uči obrasce kretanja i stječe određena motorička znanja, vještine i sposobnosti.
Motorički razvoj sastavnica je cjelovitog razvoja djece koju još čine fizički, emocionalni i kognitivni razvoj.
Motorički razvoj je kontinuirani proces koji ovisi o interakciji više faktora, a osnovni su:
- Živčano – mišićno sazrijevanje
- Tjelesne karakteristike djeteta
- Tempo rasta i razvoja
- Rezidualni efekti prijašnjih motoričkih iskustava
- Nova motorička iskustva, doživljaji.
Faze motoričkog razvoja djece su:
- Faza refleksivnih pokreta
- Faza spontanih pokreta
- Faza osnovnih pokreta i kretnji
- Faza osnovne senzomotirike
- Faza osnovnih gibanja
- Faza preciznije motorike
- Faza lateralizacije.
Kolegica je zatim navela i obrazložila faze motoričkog razvoja djece do 3 godine i od 3 godine do polaska u školu.
Slijedom tih motoričkih faza navea je pregled igara koje mogu poslužiti poticanju motoričkog razvoja djece do 3 godine i od 3 godine do polaska u školu.
Ključne motoričke sposobnosti koje treba poticati i razvijati kod djece odnose se na:
- Snagu
- Brzinu
- Koordinaciju
- Fleksibilnost
- Ravnotežu
- Preciznost
- Izdržljivost.
Glede mjerenja motoričkog razvoja djece navela je tri testa, a oni su:
- MOT 4-6 – test za procjenu motoričkih sposobnosti za djecu od 4 do 6 godina starosti
- KTK – test koordinacije za djecu
- TGMD – test procjene temeljnih motoričkih znanja.
Uloga fizioterapeuta u sklopu multidisciplinarnog tima koji prati dječji rast i razvoj glede procjene neuromotoričkog razvoja je:
- Uzimanje anamneze
- Inspekcija i procjena
- Evaluacija pdataka
- Planiranje terapijskog programa.
Voditeljica aktivnosti posebno se zadržala na ulozi fizioterapeuta u pružanju podrške obitelji kako bi emocionalne i razvojne potrebe djece bile zadovoljene.
Na kraju prezentacije prikazan je video uradak aktivnosti fizioterapeuta u radu s djecom u sklopu produženog boravka na razini ustanove.
Pripremio: Zdenko Glasovac, prof.