Iz aktivnosti Kraćeg programa predškole u Brođancima i BizovcuCilj aktivnosti: usvajanje novih spoznaja o vodi i o njenoj važnosti za život ljudi.
Razvojne zadaće:
• upoznati osnovna svojstva vode
• razvijati ekološku svijest o važnosti vode
• usvojiti nove pojmove i njihovo značenje i na taj način bogatiti dječji rječnik
• poticati aktivno slušnje i sudjelovanje u razgovoru, pravilan izgovor riječi i glasova
• poticti na istraživanje, logičko zaključivanje i iznošenje vlastitih razmišljanja i stavova
• poticati dječju likovnu kreativnoist i originalnost, razvijati maštu
• poticati samostalnost i ustrajnost u radu
• razvijati glazbene sposobnosti
• kroz ples zadovoljiti dječju potrebu za kretanjem.
Uvodna aktivnost:
„RAZLIČITI ZVUKOVI VODE“
• slušanje audio zapisa različitih zvukova vode
• djeca opisuju ono što čuju
• razvijati koncentraciju i pažnju, zapažati, pozorno slušati, ne ometati druge za vrijeme slušanja.
Središnja aktivnost:
„VODA NAS OKRUŽUJE“ – govorno – spoznajna aktivnost
• razgovor, čitanje prigodnih priča, pjesmica i recitacija o vodi
• upoznati osnovna svojstva vode kao i važnost vode za život ljudi
• usvojiti nove pojmove i njihovo značenje, poticati aktivno sudjelovanje u razgovoru, poticati na iznošenje vlastitih razmišljanja i zapažanja.
„NEOBIČNE KAPLJICE“ – likovno – kreativna aktivnost
• na bijele papire kpati kapljice vode u različitim bojama te ih puhati slamkom u različitim smjerovima stvarajući neobične oblike
• potaknuti dječju kreativnost i originalnost, zabaviti se kroz likovno izražavanje, poticati djecu na urednost i samostalnost u radu
„POKUSI S VODOM“ – istraživačko – spoznajna aktivnost
• ŠTO PLUTA, A ŠTO TONE?
• VODA KAO OTAPALO
• SVIJEĆE NA VODI
• KIŠNI OBLAK
• DUGA U ČAŠI
• LAVA SVJETILJKA
• pokuse izvodi odgojiteljica, a u nekima sudjeluju i djeca.
• zainteresirati djecu za znanost i istraživanje, potaknuti dječju radoznalost, potaknuti djecu na razmišljanje, opažanje i logičko zaključivanje, surađivati i pomagati.
Završna aktivnost:„NA LIJEPO PLAVOM DUNAVU“ – glazbena aktivnost
• slušanje instrumentalne skladbe (J. Strauss)
• razvijati ljubav prema glazbi, pokušati odrediti ugođaj, tempo, dinamiku, prepoznati instrumente, razvijati glazbene sposobnosti
• na kraju aktivnosti djeca u parovima plešu na glazbu.
Pripremila: Patricija Horvat, mag.prim.educ. Voditeljica programa