Ogledna praktična aktivnost u područnom vrtiću u Petrijevcima.
Kolegica Ivana Majstorović, odgojiteljica predškolske djece, održala je u srijedu, 5. svibnja 2021. godine, oglednu praktičnu aktivnost s polaznicima mješovite vrtićke skupine, djeca od 5 godina do polaska u školu, područnog vrtića u Petrijevcima.
Cilj aktivnosti: upoznati djecu s pojedinim vrstama kukaca, njihovim karakteristikama i staništima.
Razvojne zadaće:
1. Tjelesni i psihomotorni razvoj
• poticati razvoj fine motorike šake
• poticati razvoj krupne motorike ruku i trupa
• razvijanje preciznosti i spretnosti u složenim oblicima kretanja
• poticati okulomotorne koordinacije i preciznost pokreta.
1. Socio-emocionalni razvoj i razvoj ličnosti
• poticati sposobnost samostalnog donošenja odluka (samostalan izbor igre, aktivnosti, vremen, materijala,suigrača,…)
• poticati razvoj regulacije emocija (strpljenje, čekanje na red, poštivanje pravila, prihvaćanje neuspjeha)
• razvijanje samopouzdanja i pozitivne slike o sebi (kroz uspješno završenu aktivnosati, ohrabrivanje, poticanje)
• razvijati prosocoijalno ponašanje (podijeliti, zamoliti, pričekati, pomoći)
• razvijati kod djece pozitivna emocionalna stanja (ugodno i opušteno ozračje)
• razvijati socio-emocionalnu osjetljivost (prepoznavanje vlastitih emocija, razumijevanje i poštivanje potreba i osjećaja drugih, međusobno pomaganje).
1. Spoznajni razvoj
• poticatio razvoj vizualne percepocije – promatrnje, uočavanje, prepoznavanje,…
• razvijati pamćenje, koncentraciju i pažnju
• poticati razvoj opertivnog mišljenja
• razvijati sposobnost uočavanja veza i odnosa među predmetima i pojavama.
1. Razvoj govora, komunikacije, stvaranja i izražavanja
• poticati međusobnu komunikciju djece tijekom zajedničkih aktivnosti (slušanje, razumijevanje izgovorenog, postavljanje pitanja)
• poticati bogaćenje rječnika novim riječima i njihovim razumijevanjem
• poticati stvaralačko istraživanje i izražavanje ponuđenim materijalima
• poticati razvoj umjetničkog stvaralaštva kao i razvoj sjetljivosti za oblikovanje u prostoru
• poticati razvoj sposobnosti doživljavanja glazbe.
Organizacijski i materijalnii uvjeti za ostvarivnje zadaća
Organizacijski uvjeti:
• osigurati materijalne i prostorne uvjete za nesmetno izvođenje aktivnosti
• razmjestiti centre aktivnosti u sobi dnevnog boravka
• osigurati ugodno ozračje za igru i učenje
• osigurati materijalno bogatu i poticajnu sredinu
• omogućiti fleksibilnu organizaciju aktivnosti i vremena poštujući individualni ritam svakog pojedinog djeteta.Materijalni uvjeti:
• fotogrfije kukaca, knjige, enciklopedije
• metalna bubamara
• plakat saća i mravinjaka
• kolaž papir
• vuna
• umjetna trava
• plastične pincete i kukci
• kuhača
• magneti
• grančice, kamenčići, zemlja, daščice
• plastični čepovi
• drvene bojice i folmasteri
• plastificirana slova
• rolice od kartona različitih veličina
• ljepilo, škarice
• kutije za jaja
• tempere i kistovi
• zaštita za stolove i pod
• plišane žice
• drvene kvačice
• živi kukci
• povećalo
• plastične košarice
• stiropor
• šalice za čaj, žlice i staklenka meda.
Uvodna aktivnost:
Vrsta aktivnosti: govorno – spoznajna
Opis aktivnosti:
Za vrijeme jutarnjeg kruga pokazti djeci ukrašenu kutiju te ih potaknuti uz pomoć zagonetke na otkivanje sadržaja iste.
Pripremljene fotrografije raznih vrsta kukaca kako bi se kroz postavljena pitanja i razgovor proširile spoznaje o njihovoj građi, ulozi i staništima.
Korišteni materijali:
• metalna bubamara
• fotografije
• plakat.
Poticajna pitanja za djecu:
• Znate li što su kukci?
• Koje kukce poznajete?
• Gdje kukci mogu živjeti?
• Zašto su kukci važni?,…
Pregled organizacije centara aktivnosti u sobi dnevnog boravka:
1. Centar manipulativno – istraživačkih aktivnosti
• „Spoji leptira“
• na stolu u košari nalazi se 20 leptira prerezanih na pola. Zadatak je pronaći cijelog leptira tako da obje stane budu potpuno iste
• zadaća ove aktivnosti je razvoj vizualne percepcije, koncentracije i pamćenja.
• „Tko će uhvatiti više kukaca“
• u kartonskom poklopcu nalazi se vuna, umjetn trava i plasitčni kukci
• zadatak je pomoću plastičnih pinceta sakupiti što više kukaca u pripremljenu posudu.
• „Labirint“
• zadatak ove aktivnosti je dovesti bubamaru od početk do kraja labirinta koristeći drvenu kuhaču na kojoj se nalazi magnet
• zadaća ove ktivnosti je poticaje okulomotorne koordinacije kao i preciznosti pokreta
1. Centar početnog čitanja i pisanja
• „Leptiri“
• na stolu se nalaze izrezani leptiri i kartice na kojima su ispisana slova, brojevi i geometrijski likovi. Djeca biraju jednu po jednu karticu tj. uzorak te u prazni crtež eptira crtaju onolikio geometrijskih likova, brojeva i slova koliko ih ima u zadanom uzorku
• zadaća ove ktivnosti je razvoj logičkog zaključivanja i sposobnost klasifikacije kroz razlikovanje boja, slova, brojeva i geometrijskih likova.
• „Kako se zovem“
• na stolu se nalaze fotografije raznih kukaca zajedno sa njihovim imenima te pastificirana slova
• zadatak je prepoznati ime pojedinog kukca i složiti njegovo ime pomoću ponuđenih slova
• cilj aktivnosti je razvijati vještinu početnog čitanja i pisanja prepoznavanjem i imenovanjem slova te slaganjem slova u riječi.
1. Centar predmatematičkih vještina
• „Izrada kukca“
• na stolu se nalazi plastična posuda u kojoj su kamenčići, grančice, plastični čepovi i grah te kartice sa zadacima. Djeca će izvlačiti kartice te slagati kukce ovisno o zadatku na karticama
• zadaća aktivnosti je razvoj koncentracije i operativnog mišljenja.
• „Bubamarine točkice“
• na stolu djeci su ponuđene bubamare od kolaž papira na kojima su nacrtane točkice te kartice sa zadacima. Zadatak je izvući jednu po jednu karticu te ovisno o napisanom zadatku pronaći bubamaru sa istim brojem točkica, a sve u okviru broja 10
• cilj aktivnosti je razvoj koncentracije, logičkog zaključivanja , poštivanja pravila i čekanja na red.
1. Centar glazbenih aktivnosti
• „Idu, idu mravi“
• djeca će na sintisajzeru svirati pjesmicu „Idu, idu mravi“ na način da se na određene tipke naljepe oznake u bojama kako bi djeca sama pritiskom na iste mogla odsvirati navedenu pjesmicu uz predloženi raspored boja koje slijedom treba pritisnuti kako bi se dobila željena melodija
• zadaća ove aktivnosti je razvoj slušne pažnje i poticanje sposobnosti glazbenog doživljaja.
1. Centar likovnih aktivnosti
• „Izrada mrava i mravinjaka“
• od ponuđenog neobloikovanog materijala djeca izrđuju mrave i mravinjak te ih kasnije bojaju temperama. Djeci su ponuđeni raztličiti materijali pomoću kojih će izrađivati mrave i mravinjak
• cilj aktivnosti je poticati i rzvijati kod djece domišljatost i kreativnost.
• „Izrada saća i pčela“
• djeci su ponuđeni različiti materijali pomoću kojih će izrađivati pčele i saće
• cilj aktivnosti je poticati stvaralačko izražavanje ponuđenim materijalima.
• „Izrada vretenca i leptira“
• na stolu se nalaze drveni štapići, drvene kvačice i salvete pomoću kojih će djeca izrađivati leptire i vretence, ukrašavati ih flomasterima po želji
• cilj aktivnosti je razvijanje fine motorike ruku, mašte i kreativnosti.
1. Centar istraživanja
• „Kukci pod povećalom“
• djeci je pouđeno nekoliko plastičnih posuda sa živim kukcima i povećala pomoću kojih će promatrati njihovu građu
• zadaća ove aktivnosti je razvoj vizualne percepcije prepoznavanjem pojedinih kukaca, uočavanjem sličnosti i različitosti.
1. Centar građenja
• „Hotel za kukce“
• djeca će od neoblikovanog materijala izraditi „Hotel za kukce“
• zadaća ove aktivnosti je poticanje razvoja osjetljivosti za oblikovanje u prostoru kao i poticati međusobnu suradnju.
1. Centar tjelesnih aktivnosti
• „Budi kao kukac“
• djeca koriste veću kartonsku kocku na kojoj se nalaze slike različitih kukaca kao i zadaci koje djeca trebaju ispuniti oponašajući pojedine kukce, ovisno na kojoj se strani kocka zaustavila
• zadaća aktivnosti je razvoj koordinacije pokreta, poticanje spretnosti i preciznosti.Završna aktivnost:
• „Čajanka sa medom“
• djeca se okupljaju na tepihu kako bi popila čaj sa medom i zajedno komentirala sve što su danas spoznala o kukcima, njihovoj građi, ulozi i staništima
• zadaća ove aktivnosti je poticati međusobnu komunikaciju djece, zajedništvo i suradničko ponašnje.
Ogledna praktična aktivnost trajala je od 9,00 do 10,30 sati, a u njoj je sudjelovalo 20 djece mješovite vrtićke skupine u Petrijevcima.
Pripremile: Ivana Majstorović (odgojiteljica predškolske djece), Marta Sudar (odgojiteljica predškolske djece)