U utorak, 20.2.2018. godine, članovi stručno – razvojne službe naše ustanove posjetili su i sudjelovali u radu djece mlađe vrtićke skupine područnog vrtića Maslačak Petrijevci.
Oglednu praktičnu aktivnost pripremila je kolegica Zlatica Budetić, odgojiteljica u ovoj skupini.
U aktivnostima je sudjelovalo ukupno 14 djece, a naša posjeta trajala je od 9,00 do 10,30 sati.
U područnom vrtiću Maslačak Petrijevci, od 19.2. do 23.2.2018. godine središnje teme tjednog odgojno – obrazovnog rada s djecom bile su vezane uz promet i kulturu ponašanja u prometu. Tako su polaznici mlađe mješovite vrtićke skupine, koju čine djeca od 3 do 4,5 godine života, govorili, razgovarali, izrađivali i pjevali o semaforu.
U uvodnom dijelu razgovaralo se o tome što je semafor, ima li takvog uređaja u Petrijevcima, čemu on služi u prometu, kojim bojama svjetlosti se upravlja u prometu, zašto je važno poštivati svjetlosne znakove kao sudionik u prometu. Kolegica Budetić pokazal je zatim kako se baloni, crveni, žuti i zeleni, mogu napiriti uz pomoć plastičnih boca u kojima se nalazi voda i sodabikarbona. Voditeljica aktivnosti potom je donijela model semafora i pokazala kako se mijenjaju svjetla na njemu te kako se treba ponašati kada je upaljeno crveno, žuto, a kako kada je zeleno svjetlo.
Djeca su zatim upoznala, za njih, novu pjesmicu pod nazivom ‘Semafor’. Prvo su upoznali riječi pjesme, ritam njenog izvođenja, a zatim su uz pomoć drvenih štapića nekoliko puta istu otpjevali. Na tri stola djecu su zatim čekali materijalni poticaji za izradu semafora od papira gdje su djeca vježbala lijepljenje izrezanih komadića papira, u bojama semafora, na kartonske podloške. Na kraju ogledne praktične aktivnosti djeca su u hodniku vrtića imala natjecateljsku igru pod nazivom ‘Stani na svjetlo’. Izrađene semafore djeca su izložila u prostoru sobe dnevnog boravka odgojne skupine.
Prometni odgoj i prometna kultura važna su sastavnica našeg ukupnog odgojno – obrazovnog rada s djecom koja za cilj ima poznavanje određenih pravila ponašanja u prometu, primjereno dobi djece, i poštivanja istih prvenstveno radi osobne sigurnosti, a zatim i sigurnosti drugih.
Pripremio: Zdenko Glasovac, prof.