Odgojiteljice i polaznici mlađe jasličke skupine matičnog vrtića u Belišću, djeca od jedne do dvije godine života, ovaj tjedan obradili su temu pod nazivom “Boje proljeća”.
Ciljevi aktivnosti bili su:
• stjecanje spoznaja o proljetnicama i bojama proljeća putem osjetila vida, njuha i opipa
• kroz igru živim proljetnicama potaknuti djecu na istraživanje svoje okoline i igru prirodnim materijalima.
Razvojne zadaće središnje aktivnosti bile su:
• Tjelesni i psihomotorni razvoj
• razvijanje okulomotorne koordincije i fine motorike šake i prstiju
• razvijanje koordinacije i ravnoteže pri pokretima i kretanju u prostoru i postavljenim preprekama
• razvijanje preciznosti pri manipuliranju predmetima (umetanje, klasifikacija).
• Socio – emocionalni razvoj i razvoj osobnosti
• razvijati pojam o sebi i pozitivnu sliku o sebi
• razvijanje emocionalne ravnoteže (poštivanje pravila, odlaganje zadovoljenja želja, usmjeravanje pažnje, prihvaćanje neuspjeha)
• razvijnje samostalnosti i samovrednovanja otkrivanjem vlastitih mogućnosti (mogu, želim, znam, uspješnost, upornost).
• Spoznajni razvoj
• razvijanje taktilne percepcije primjenom različitih vrsta materijala
• razvijanje vizualne percepcije (boje, oblici, predmeti, sličnosti, razlike, prostorni odnosi, količinski odnosi)
• snalaženje u prostoru (orijentacija i kretanje)
• stvarati iskustva istraživanjem veza i odnosa među predmetima (odnosi, svojstva, strukture, materijali) • razvijanje operativnog mišljenja (stvaranje pojmova, uspoređivanje)
• Govor, komunikacija, izražavanje, stvaralaštvo
• razvijanje vještine slušanja i međusobnog rzgovora
• bogaćenje rječnika djece uporabom novih pojmova
• razvijati sposobnost percepcije glazbenih elemenata (zvuk, ton)
• uporabom različitih materijala i aktivnosti poticati maštu i kreativno izražavanje djece
• razvoj socijalnih kompetencija kroz međuodnos s ostalom djecom i odgojiteljima.
U uvodnom dijelu aktivnosti djeca sjede na tepihu oko odgojiteljice i istražuju veliku šarenu kutiju na podu.Gledaju, dodiruju, slušaju (čuje li se što je unutar kutije), a zatim slijedi otvaranje kutije u kojoj se nalaze proljetnice (ljubičice, jaglaci, visibabe).
U središnjem dijelu teme pripremljeni su slijedeći centri aktivnosti:
1. Centar likovnih aktivnosti
• BOJANJE PROLJETNICA (grupni rad)
• ponuđeni materijalni poticaji: tempere, komadići spužve pričvršćeni na kvačice za rublje
• razvojne zadaće ovog centra aktivnosti vezane su uz poticanje tolerancije, razvoj fine motorike šake i prstiju, poticanje dodirne percepcije.
1. Centar tjelesnih aktivnosti
• POLIGON PREPREKA
• vježbe razgibavanja – rastemo kao cvijet
• prelazak poligona samostalno i/ili uz pomoć odgojiteljice, a svladavanje poligona traži različite oblike kretanje kao što su: hodanje, puzanje, kotrljanje, održavnje ravnoteže, provlačenje i vrtnju oko svoje osi.
1. Centar mtematičkih igara
• središnja tema ovog centra aktivnosti su prostorni odnosi (GORE – DOLJE; ISPRED – IZA) u odnosu na cvijet
• didaktička igra : stavi geometrijsko tijelo odgovrajuće boje u odgovarajući otvor na kutiji (klasifikacija prem dva kriterija: boja i oblik).
1. Centar glazbenih aktivnosti
• ZVUČNI PAROVI ŠUŠKALICA (zvuk, visin tona)
• svaki zvučni par ima fotografiju određene proljetnice pa djeca i tako mogu pronaći parove i prema različitim vrstama materijala na kutijama (tkanine, karton, spužva)
• razvojne zadaće u ovom centru aktivnosti usmjerene su razvijanju regulacije emocija (poštivanje pravila, usmjeravanje pažnje, prihvaćanje neuspjeha)
• razvijanje sposobnosti percepcije glazbenih elemenata (zvuk, ton)
• razvijanje dodirne percepcije (razne vrste materijala).
U završnom dijelu aktivnosti organizirano je pronalaženje male kutije u sobi dnevnog boravk u koju su stavljene mramice s mirisom ljubičice koje su djeca uspoređivla s mirisom cvijeta ljubičice.
Pripremile: Ana Mogoroš (odgojiteljica) Valentina Mandić (odgojiteljica)