Put po svemiru u 60 minuta

Podijeli s prijateljima

Polaznici mješovite vrtićke skupine – cjelodnevni program – LIMAČI, 23. ožujka 2021. godine za središnju aktivnost imali su temu pod nazivom  „Put po svemiru u 60 minuta”.

Voditeljica aktivnosti bila je kolegica Marija Belić, magistra ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja, kojoj je ovo bila ogledna praktična aktivnost kao sastavnica stručnog ispita za odgojitelje /ice predškolske djece.  Cilj aktivnosti bio je proširivanje spoznaja djece o svemiru, ponajprije Sunčevom sustavu, i nekim njegovim karakteristikama.

Razvojne zadaće bile su:   

• Tjelesni i psihomotorni razvoj   

• razvijati finu motoriku šake i prstiju pincentnim hvatom rukovanjem kapaljkom, kvačicama, flomasterima, kistom, štapićima za uši   

• razvijati okulomotornu koordinaciju i preciznost u manipulirnju predmetim (prehrambene boje, kartice, puzzle, povećalo, društvene igre, križljke, kapaljke)   

• zadovoljiti djetetovu potrebu za kretanjem, istraživanjem i igrom.   

• Socio-emocionalni razvoj   

• poticati samostalnost donošenja odluka kod djece pri izboru aktivnosti i materijala   

• razvijati pozitivnu sliku o sebi i samopouzdanje   

• razvijati pozornost, strpljivost i ustrajnost  u aktivnostima   

• poticati suradničko djelovanje.   

• Spoznajni razvoj   

• poticati djetetov interes i motivaciju za aktivnošću   

• razvijati kritičko mišljenje postavljanjem otvorenih pitanja   

• poticati učenje neposrednim iskustvom istraživanja   

• razvijati vještinu početnog čitanja i pisanja prepoznavanjem slova, slaganjem slova u riječi, pisanjem slova prstima po pijesku   

• poticati senzomotorički razvoj pisanjem prstima po pijesku   

• razvijati matematičko zaključivanje i pamćenje brojevnim slagalicama, povezivanjem broja i količine.   

• razvoj govora, komunikacije, stvaranja i izražavanja   

• razvijati aktivno slušanje i sudjelovanje u poticajnoj aktivnosti   

• poticati korištenje gramatički ispravnog govor   

• proširivanje rječnika djece novim pojmovima kao što su: Sunčev sustav, planeti Sunčevog sustava, astronaut, krateri,…   

• razvijati kreativnost i maštovitost u likovno – kreativnim i dramskim aktivnostima.

Poticajna aktivnost  nosila je naziv „Ja sam žena astronaut“. Djeca sjede na tepihu u sobi dnevnog boravka, a kolegica dolazi obučena u astronautsko odijelo, sjeda ispred djece i izvodi kraću scensku improvizaciju na temu astronauta, žena astronauta. Nakon toga uslijedio je razgovor s djecom o njihovim trenutnim  znanjima o svemiru te proširivanje spoznaja o istom. Nakon razgovora uslijedio je glazbeni poticaj pjesmom pod nazivom „Blistaj, blistaj zvijezdo mala“, uz instrumentalnu pratnju. Potom su djeca razgledavala pripremljene centre aktivnosti u sobi dnevnog boravka i po osobnom izboru uključila se u neke od njih.  

Organizirani su slijedeći centri aktivnosti:   

1. Centar likovnih aktivnosti:   

• IZRADA  RAKETE   

• MJESEČEVI KRATERI.   

1. Centar početnog čitanja i pisanja   

• SLAGALICA SLOVA   

• KRIŽALJKA O SVEMIRU   

• PIŠIMO PO ZVJEZDANOJ PRAŠINI.   

1. Centar predmatematičkih aktivnosti   

• BROJEVNA SLAGALICA   

• IZBROJI PLANETE.   

1. Centar istraživčkih aktivnosti   

• MLIJEČNA STAZA   

• PLANETI POD POVEĆALOM.   

1. Centar simboličkih igara   

• U RAKETI.   

1. Centar stolno – manipulativnih aktivnosti   

• ŠARENE ZVIJEZDE.   

1. Centar društvenih igara   

• „ASTRONAUTE, NE LJUTI SE!“   

1. Centar osame   

• ZVJEZDANO NEBO.  

U završnoj aktivnosti djeca su se okupila i komentirala s odgojiteljicom što im se najviše svidjelo, što im se nije svidjelo, postavljali su dodatna pitanja o temi (svemiru), međusobno su gledali i komentirali radove koje su izrađivali po pojedinim centrima aktivnosti, a zatim je organizirana mala izložba njihovih radova u sobi dnevnog boravka.Odgojiteljica je osigurala obilje materijalnih poticaja (oblikovanog i neoblikovanog materijala), smišljeno  organizirala sobu dnevnog boravka, pripremila niz pitanja koja su za cilj imala utvrditi što djeca o ovoj temi trenutno znaju, kako  radi njihova mašta, kako individualno rješavaju određene zadatke, kako vrednuju cjelokupnu aktivnost kroz osobne doživljaje, igru i poruke koje su dobili od voditeljice.
Pripremila: Marija Belić, mag.praesc.educ.