Proljetno buđenje

Podijeli s prijateljima

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on pinterest
Share on email

Djeca srednje (starije) vrtićke skupine –JEŽIĆI matičnog vrtića obradili su, u sklopu tjednih programskih aktivnosti, temu pod nazivom „Proljetno buđenje“. Cilj aktivnosti bio je upoznavanje djece s karakteristikama godišnjeg doba – proljeća.

Razvojne zadaće navedene teme bile su:   

• utjecati na razvoj vizualne percepcije promatranjem živih proljetnica, fotografija i enciklopedija   

• proširivati spoznaju o promjenama u prirodi u proljeće   

• utjecati na povećanje i bogaćenje rječnika djece   

• poticati razvoj govora kroz razgovor nakon gledanja igrokaza   

• poticati i omogućiti kreativne, raznovrsne oblike izražavanja bojom, papirom i neoblikovanim materijalima   

• poticati razvoj fine motorike šake rezanjem škarama   

• podržavati i pohvaljivati uspjeh djeteta te stvarati uvjete da se potvrde uspješnima.


Za uvodnu aktivnost organizirano je malo kazalište sjena uz korištenje štapnih lutaka na temu „Proljetno buđenje“, autorice Jadranke Čunčić – Bandov.Glavni likovi igrokaza su ptičica koja poziva medu na buđenje, a medi se spava. Nakon igrokaza uslijedio je razgovor djece u krugu prijateljstva. Djeca su samostalno pokušala interpretirati priču i poruku igrokaza korištenjem štapnih lutaka.


Voditeljice aktivnosti pripremile su slijedeće centre aktivnosti:   

1. CENTAR POČETNOG ČITANJA I PISANJA   

• Igra „Slovo na slovo“ – podložak s riječima PROLJEĆE, CVIJET, SUNCE, PTICA (čepovi sa slovima)   

• razgledavanje dječje enciklopedije Winnie Pooh – GODIŠNJA DOBA.   

1. CENTAR TJELESNIH AKTIVNOSTI   

• opće pripremne vježbe za razgibavanje   

• trčanje sa zadacima – promjena  intenziteta i promjena smjera trčanja   

• MALI POLIGON – vježbe za razvoj ravnoteže – hodanje po gredi, vježbe skakanja u zadani krug, vježbe provlačenja kroz tunel, vježbe kotrljanja po strunjači.   

• NATJECATELJSKE IGRE – „Tko će brže ubaciti cvjetove u košaricu“ (hodanje u čarapam po konopu, uzimanje cvjetova s poda i stavljanje u košaricu)   

• Šetnja ulicama našeg grada – promatramo promjene u prirodi.   

1. CENTAR LIKOVNOG IZRAŽAVANJA   

• Vrba Iva – „Cica maca“ – štapići za uši, drvofix, kolaž papir, flomasteri   

1. CENTAR PREDMATEMATIČKIH IGARA   

• „Složi ptice po veličini“ – izreži, zalijepi i oboji – škare, ljepilo, drvene bojice   

• „Jaglaci u travi“ – podložak s brojevima, izrezani cvjetovi jaglaca  – uparivanje broja s količinom   

1. CENTAR ISTRAŽIVANJA   

• Žive proljetnice – zumbul, vrba Iva, jaglac – pomiriši, dodirni, pogledaj pod povećalom


Završna aktivnost odnosila se na slušanje i prepoznavanje zvukova u prirodi – ptice, pčele, voda, vjetar,…
Pripremile: Romana Milišić (odgojiteljica) i Jelena  Boras (odgojiteljica)