Polaznici mješovite vrtićke skupine – MALCI područnog vrtića Maslačak u Petrijevcima, posjetili su u četvrtak, 20. listopada 2022. godine, školsku knjižnicu osnovne škole.
Bila je to edukativna posjeta u sklopu Mjeseca hrvatske knjige, manifestacije koja se svake godine organizira u razdoblju od 15. listopada do 15. studenog.
Domaćin susreta bila je kolegica Ljiljana Cecelja, knjižničarka osnovne škole u Petrijevcima.
Gospođa Cecelja upoznala je djecu sa organizacijom školske knjižnice, njenom ulogom u odgojno – obrazovnom procesu škole, vrstama knjiga koje škola posjeduje, načinom odlaganja i čuvanja knjiga, korištenjem i pravilnim odnosom prema knjizi i važnosti čitanja za naš razvoj.
Na kraju susreta kolegica Cecelja ispričala je djeci priču o „Tri leptira“.
2013. godine pokrenuta je prva nacionalna kampanja za promicanje čitanja naglas djeci od rođenja pod nazivom „Čitaj mi!“.
Cilj kampanje bio je poticati roditelje i druge odrasle osobe na čitanje djeci kako bi ta aktivnost postala dijelom obiteljske svakodnevice, kako bi se stvorila posebna emocionalna veza između djeteta i odrasle osobe koja mu čita.
Glasno čitanje je aktivnost koja može uključiti cijelu obitelj, roditelje, bake i djedove, braću i sestre, prijatelje.
Čitanje je izuzetno važno za razvoj kognitivnih (spoznajnih) sposobnosti djece, a osobama koje su uključene u glasno čitanje djeci, osigurava čvrstu vezu s djetetom.
Djeci bi trebalo čitati naglas od rođenja kako bi ona mogla povezati čitanje i knjige s ugodnim osjećajima, čuti zvukove, rime i riječi, kako bi mogla koristiti svoja osjetila vida, sluha i opipa te stvarati zvukove i počela razumijevati kako slike prikazuju određene predmete iz njihove okoline.
Glasno čitanje stavlja knjige u središte pažnje te ih predstavlja kao izvore ugodnog, vrijednog i uzbudljivog iskustva.
Djeca koja od najranije dobi nauče vrijednost knjige, najčešće postanu vrsni samostalni čitatelji i ljubitelji knjige.
Glasno čitanje pomaže djeci povezati ono što vide, čuju i pročitaju. Glasno čitanje odraslih djeci proširuje rječnik i njihovo opće znanje o sebi, drugima i svijetu koji nas okružuje.
Glasno čitanje omogućuje djeci upoznavanje s književnim jezikom koji se, ponekad, razlikuje od svakodnevnog govora.
Glasno čitanje omogućuje djeci maštanje o ljudima, mjestima, vremenima i događajima koje nisu upoznali ili doživjeli.
Glasno čitanje stvara vezu između djeteta i odraslog koji mu čita te im tako osigurava zajedničke teme za razgovor o pročitanom.
Govorenje i razgovor pomažu u razvoju vještina čitanja i pisanja.
Iz navedenih činjenica jasno proizlazi važnost čitanja i druženja s knjigom djece od njihove najranije dobi, stoga „Čitajmo im!“.
Kolegici Cecelja zahvaljujemo na gostoprimstvu i suradnji, a u pratnji djece bile su kolegice Jasna Pavičić i Anela Bogdanović, odgojiteljice predškolske djece.
Pripremio: Zdenko Glasovac, prof.