U mješovitoj jasličkoj skupini – ZEČIĆI matičnog vrtića u Belišću organizirana je ogledna praktična aktivnost pod nazivom „Život na Sjevernom i Južnom polu“.
Aktivnost je organizirana u vremenu od 8,30 do 9,30 sati.
Cilj aktivnosti bio je raznim igrama i aktivnostima proširiti dječje spoznaje o životu i životinjama na polovima Zemlje.
Zadaće po razvojnim područjima bile su:
- Tjelesni i psihomotorički razvoj
- Razvijanje koordinacije oko – ruka
- Razvijati finu motriku šake i prstiju baratanjem kvačicama, rezanje škaricama, lijepljenje
- Razvijati vještinu baratanja predmetima i alatima kao što su drveni štapovi za pecanje, magneti,…
- Socio – emocionalni razvoj
- Osigurati poticajno kruženje uz prigodno uređenje sobe dnevnog boravka
- Poticati samostalnost i neovisnost kroz mogućnost samostalnog izbora aktivnosti
- Razvijati samopouzdanje i pozitivnu sliku o sebi pohvalom i podrškom
- Poticati djecu na strpljenje i toleranciju te da sve aktivnosti, shodno mogućnostima, izvrše do kraja.
- Spoznajni razvoj
- Poticati pamćenje pridruživanjem odgovarajućih parova
- Utjecati na taktilnu percepciju dodirom različitih materijala te na taj način stjecati iskustvo dodirom: stiropor, led, rasipni materijal: brašno, mak,…
- Proširivati dječje spoznaje o hladnim krajevima planeta Zemlje (hladnoća, snijeg, led, životinje).
- Govor, komunikacija, izražavanje i stvaralaštvo
- Razvijati vještine slušanja i razgovaranja, postavljanje pitanja i održavanje razgovora u svim aktivnostima
- Stvarati uvjete u kojima će djeca razvijati svoje predčitalačke sposobnosti
- Poticati kreativnost i maštu u radu s različitim materijalima kao što su papir, led, raspini materijal: brašno, mak
- Poticati djecu na slušanje glazbe kao glazbene kulise tijekom svih aktivnosti.
Korišteni su slijedeći materijalni poticaji:
- Likovni materijali: ljepilo, crni i narančasti papirići, kartonski tanjuri
- Neoblikovani materijali: kartonske kutije, kartonske trake, plastične posude, stiroporska maketa leda, rasipni materijali: brašno, mak
- Dječja enciklopedija, slikovnice, fotografije, CD s prigodnim skladbama, mali štapovi za pecanje, papirnate i plastificirane ribice, spajalice, plastične žličice, povećala, pomponi.
Organizirani su slijedeći centri aktivnosti:
- „Mi idemo, mi idemo upoznati pingvine“ – poticajna aktivnost
- „Veseli pingvin“ – likovna aktivnost
- „Koje je boje pingvin“ – senzomotorička aktivnost
- „Tijelo pingvina“
- „Ledena igra“ – istraživačka aktivnost
- „Polarna čitaonica“ – spoznajno – predčitalačka aktivnost
Aktivnost je pripremila i vodila Jelena Boras, odgojiteljica predškolske djece.
Pripremio: Zdenko Glasovac, prof.