Život na Sjevernom i Južnom polu

Podijeli s prijateljima

U mješovitoj jasličkoj skupini – ZEČIĆI matičnog vrtića u Belišću organizirana je ogledna praktična aktivnost pod nazivom „Život na Sjevernom i Južnom polu“.

Aktivnost je organizirana u vremenu od 8,30 do 9,30 sati.

Cilj aktivnosti bio je raznim igrama i aktivnostima proširiti dječje spoznaje o životu i životinjama na polovima Zemlje.

Zadaće po razvojnim područjima bile su:

  • Tjelesni i psihomotorički razvoj
  • Razvijanje koordinacije oko – ruka
  • Razvijati finu motriku šake i prstiju baratanjem kvačicama, rezanje škaricama, lijepljenje
  • Razvijati vještinu baratanja predmetima i alatima kao što su drveni štapovi za pecanje, magneti,…
  • Socio – emocionalni razvoj
  • Osigurati poticajno kruženje uz prigodno uređenje sobe dnevnog boravka
  • Poticati samostalnost i neovisnost kroz mogućnost samostalnog izbora aktivnosti
  • Razvijati samopouzdanje i pozitivnu sliku o sebi pohvalom i podrškom
  • Poticati djecu na strpljenje i toleranciju te da sve aktivnosti, shodno mogućnostima, izvrše do kraja.
  • Spoznajni razvoj
  • Poticati pamćenje pridruživanjem odgovarajućih parova
  • Utjecati na taktilnu percepciju dodirom različitih materijala te na taj način stjecati iskustvo dodirom: stiropor, led, rasipni materijal: brašno, mak,…
  • Proširivati dječje spoznaje o hladnim krajevima planeta Zemlje (hladnoća, snijeg, led, životinje).
  • Govor, komunikacija, izražavanje i stvaralaštvo
  • Razvijati vještine slušanja i razgovaranja, postavljanje pitanja i održavanje razgovora u svim aktivnostima
  • Stvarati uvjete u kojima će djeca razvijati svoje predčitalačke sposobnosti
  • Poticati kreativnost i maštu u radu s različitim materijalima kao što su papir, led, raspini materijal: brašno, mak
  • Poticati djecu na slušanje glazbe kao glazbene kulise tijekom svih aktivnosti.

Korišteni su slijedeći materijalni poticaji:

  • Likovni materijali: ljepilo, crni i narančasti papirići, kartonski tanjuri
  • Neoblikovani materijali: kartonske kutije, kartonske trake, plastične posude, stiroporska maketa leda, rasipni materijali: brašno, mak
  • Dječja enciklopedija, slikovnice, fotografije, CD s prigodnim skladbama, mali štapovi za pecanje, papirnate i plastificirane ribice, spajalice, plastične žličice, povećala, pomponi.

Organizirani su slijedeći centri aktivnosti:

  • „Mi idemo, mi idemo upoznati pingvine“ – poticajna aktivnost
  • „Veseli pingvin“ – likovna aktivnost
  • „Koje je boje pingvin“ – senzomotorička aktivnost
  • „Tijelo pingvina“
  • „Ledena igra“ – istraživačka aktivnost
  • „Polarna čitaonica“ – spoznajno – predčitalačka aktivnost

Aktivnost je pripremila i vodila Jelena Boras, odgojiteljica predškolske djece.

Pripremio: Zdenko Glasovac, prof.