Polaznici starije jasličke skupine matičnog vrtića 17. ožujka 2021. godine obradili su temu pod nazivom Proljetna livada. Cilj aktivnosti bio je poticanje spoznaje o svijetu koji nas okružuje, livada u proljeće, kroz prepoznavanje i imenovanje osnovnih boja (plava, žuta, crvena, zelena).
Razvojne zadaće određene su na slijedeći način:
• Tjelesni i psihomotorni razvoj
• razvijanje fine motorike kod djece te koordinaciju oko – ruka
• razvijanje grube motorike kroz prirodne oblike kretanja.
• Socio – emocionlni razvoj i razvoj ličnosti
• poticanje kod djece pozitivnih emocionalnih stanja
• stvaranje poziotivne slike o sebi
• poticanje spotnatnosti, maštovitosti i kreativnosti kroz uporabu različitih materijalnih poticaja
• razvijanje pozitivnog odnosa s vršnjacim, suradnju i tolerancijiu u skupnim aktivnostima
• utjecan na samoregulaciju emocija (poštivnje pravila ponašnj, usmjervnje pažnje, prihvaćanje neuspjeha i pomoći u igri).
• Spoznajni razvoj
• poticati sposobnost uočavanja i prepoznavanja
• razvijati sposobnost logičkog zaključivanja
• razvijanje koncentracije i pažnje
• stjecanje iskustv istraživanjem odnosa i veza među predmetima.
• Razvoj govora, komunikacije, stvaranja i izražavanja
• razvijanje djetetovih govornih vještina i bogaćenje rječnik
• razvijanje sposobnosti slušanja, razumijevanja, razgovora i dogovora djece u igri i radu
• poticati dječju kreativnost i slobodu izražavanja
• poticati razvoj likovnog senzibiliteta za različite likovne tehnike i materijale.
U uvodnom dijelu aktivnosti odgojiteljica, voditeljica aktivnosti, govorila je o proljetnoj livadi koja je bila središnja tema odgojno – obrazovnog rada.Uvodna aktivnost imala je za cilj motiviranje djece za pripremljene centre aktivnosti koji su bili u funkciji prepoznavanja osnovnih boja (plava, crvena, žuta, zelena) kao i spoznaja o biljkama i životinjama na proljetnoj livadi te bogaćenje dječjeg rječnik uporabom novih pojmova.
Pripremljeni su slijedeći centri aktivnosti:
1. PEČAT OD KRUMPIRA
• grupni rad
• na stolu se nalazi bijela tkanina na koju će djeca otiskivati cvijeće pomoću krumpira i tempera
• razvojna zadaća vezana je uz finu motoriku šake i prstiju, razvoj dodirne percpecije, poticanje mašte i kreativnosti
• za tu prigodu krišteni su slijedeći materijali: bijela tkanina, tempere, krumpir, plastični tanjuri.
1. CVJETIĆ PO CVJETIĆ
• centar manipulativno – istraživačkih aktivnosti
• na stolu se nalazi kartonska kutija koja je prekrivena zelenim kolaž papirom i obilježena crvenim, plavim i zelenim pravokutnicima. Uz kutiju se nalaze crveni, plavi i zeleni cvjetići zaljepljeni na drvene štapiće u pripadajućim bojama.Djeca su trebala pridružiti cvijet određene boje i zataknuti ga u pripdajući pravokutnik
• razvojne zadaće ovog centra aktivnosti vezane su uz poticanje koncentracije i pažnje kao i razvoj operativnog mišljenja (pridruživanje)
• od materijalnih poticaja osigurani su: kartonska kutija, kolaž papir, drveni štapići.
Završna aktivnost bila je vezana uz glazbene sadržaje i pjesmicu Proljetni vlak.
Pripremile: Ivana Majstorović (odgojiteljica) i Danijela Rajković Špoljarić (odgojiteljica)