Geometrija svuda oko nas

Podijeli s prijateljima

Polaznici mješovite vrtićke skupine – JAGODICE područnog vrtića Maslačak u Bizovcu obradili su temu pod nazivom „Geometrija svuda oko nas“.
Radilo se o spoznajnoj aktivnosti koja je za cilj imala proširivanje znanja o geometriji kroz razlikovanje geometrijskih tijela i oblika.
Razvojne zadaće bile su:

• Tjelesni i psihomotorni razvoj- usavršavati stečene motoričke vještine- usavršavati finu koordinaciju sitnih mišićnih skupina šake i prstiju – položaj  palca tijekom crtanja i rezanja- zadovoljiti dječju potrebu za kretanjem i trčanjem (boravak u dvorištu vrtića).

• Socio – emocionalni razvoj- razvijati pozitivnu sliku o sebi kroz ustrajnost završetka započete aktivnosti- poticati samostalnost pri izboru materijala i načina izrade određenog zadatka u sklopu pripremljenih centara aktivnosti.

• Spoznajni razvoj- stjecati različita iskustva o svijetu koji nas okružuje (prepoznavanje geometrije u prostoru, svijetu koji nas okružuje)- razvijanje pojma količine i veličine rukovanjem predmetim (pribrojavanje, brojanje, mjerenje veličina), kombiniranje predmetima i materijalima.

• Govor, komunikacija, istraživanje i stvaralaštvo- poticati interes za slušanjem i razumijevanje govora odraslih: razumijevanje rečenica koje sadrže nekoliko pojmova- osobnim govornim modelom utjecati na izgovor glasova i riječi- potaknuti razvoj početne osjetljivosti za likovne  elemente (crta, boja,…)- poticati istraživanje traga karaktera i tijeka crte nastale različitim likovnim materijalima i na različitim podlogama- poticati razvoj glazbenih sposobnosti (sluh, ritam, dinamika, vještine pjevanja i sviranja – zvečke, kvalijature).
Jutarnja aktivnost :„Proljetni okvir“ – radno – praktična ktivnost za stolovima kroz ljepljenje salveta na kartonske okvire.

Uvodna aktivnost:Djeca sjede u krugu, na sredini kruga izložene su fotografije geometrijskih oblika i geometrijskih tijela u količini broja djece u krugu.

Odgojiteljica daje djeci zadatak izbora fotografija iz kruga.Svako dijete ima jednu fotografiju. Odgojiteljica daje zadatak djeci da podignu fotografiju oni koj imju određeni geometrijski oblik ili lik u rukma (prema opisu i imenu).Kroz ovu igru i razgovor opisivali smo i imenovali geometrijske oblike i tijela.

Nakon uvodnog dijela djeca su razgledala organizirane  centre aktivnosti sa pripremljenim materijalnim poticajima te se po osobnom izboru uključila u neke od njih.
Pripremljeni su slijedeći centri aktivnosti:

1. CENTAR LIKOVNIH I KREATIVNIH AKTIVNOSTI- „Akrilne boje“  – bojanje CD-a i kartonskih tanjura- „Geometrijska maskota“ – crtanje pastelama i vodenim bojama- „Proljetni okvir“.

2. CENTAR STOLNO – MANIPULATIVNIH IGARA- „Špagete“ – kidanje tjestenine, slaganje u mozaik slike- „Geometrijsko drveće“ – ljepljenje oblika, razvrstavanje- „Memory“ – fotografije geometrijskih oblika i likova.3. CENTAR PREDČITAČKIH AKTIVNOSTI- „Slaganje riječi pomoću plastičnih čaša“.

4. CENTAR GLAZBENIH AKTIVNOSTI- „Sviranje na klavijaturama“ – klavijature i ispisane note na velikom papiru.
Završna aktivnost: Okupljnje djece na tepihu te izbor pokretne igre prije izlaska na dvorište vrtića.


Pripremile:

Tajana Kuruc (odgojiteljica) Ivana Karjaković (odgojiteljica)