U mješovitoj jasličkoj skupini – BUBAMARE matičnog vrtića u Belišću u organizirana je ogledna praktična aktivnost pod nazivom – „PINGVIN“.
U aktivnosti je sudjelovalo 14 djece, u vremenu od 8,30 do 9,15 sati.
Cilj aktivnosti biko je upoznati i proširiti znanja djece o pingvinima kroz planirane aktivnosti i poticaje.
Razvojne zadaće glede tjelesnog i psihomotornog razvoja djece bile su:
- Razvoj koordinacije i preciznosti pokreta (gađanje) i rukovanje predmetima (grupiranje, slaganje)
- Razvoj pokretljivosti i spretnosti kroz različite oblike kretanja.
Zadaće glede socio-emocionalnog razvoja ličnosti bile su:
- Poticanje i razvijanje strpljivosti (čekanje na red) i suradnja u igri
- Razvoj regulacije i kontrole emocija (poštivanje pravila, odlaganje zadovoljavanja želja, prihvaćanje neuspjeha u pojedinim aktivnostima)
- Stvaranje pozitivne slike o sebi uspješnim izvršavanjem zadataka (pohvala kao poticaj za razvoj samopoštovanja u svim dijelovima planiranih aktivnosti).
Zadaće glede spoznajnog razvoja bile su:
- Poticanje razvoja operativnog mišljenja (uočavanje sličnosti i razlika, grupiranje i razvrstavanje prema zadanim kriterijima)
- Razvijanje koncentracije, pažnje i preciznosti
- Širenje znanja o geometrijskim likovima i bojama.
Razvojne zadaće glede govora, komunikacije, stvaranja i izražavanja bile su:
- Poticati vještine razgovaranja i slušanja
- Bogaćenje dječjeg rječnika uporabom, za njih, novih pojmova
- Razvoj glazbenih sposobnosti kroz osjećaj za ritam i tempo.
Organizirana su tri centra aktivnosti, a oni su:
- Centar stolno – manipulativnih aktivnosti koji je nosio naziv „OBUCI PINGVINA“
- Centar predmatematičkih aktivnosti pod nazivom „NAHRANI PINGVINA“ I
- Centar tjelesnih i motoričkih aktivnosti pod nazivom „POGODI PINGVINA“.
Djeci su kroz materijalne poticaje ponuđeni:
- Kutije
- Papirnate čaše
- Plastificirane kartice
- Loptice
- Slikovnice
- Slike
- Ljepljive oči
- Bijeli papir
- Tempere
- Plastične posudice
- CD – player.
Djeca su u uvodnom dijelu slušala priču pod nazivom „Ne baš savršen pingvin“ o kojoj se zatim poveo razgovor.
Nakon razgovora o priči i njenim ilustracijama, shodno osobnom izboru, djeca su se podijelila po pripremljenim centrima aktivnosti gdje su koristila ponuđene materijalne poticaje.
Najzanimljivijim djeci pokazale su se aktivnosti pod nazivima „NAHRANI PINGVINA“ i „POGODI PINGVINA“.
Uz glazbu, ples i različite oblike kretanja po sobi dnevnog boravka završila je ova aktivnosti kroz koju su djeca, pored ostaloga, pokazala suradnički i natjecateljski duh.
Voditeljica aktivnosti bila je Tena Merčep, odgojiteljica predškolske djece.
Pripremio: Zdenko Glasovac, prof.