Proljetna livada

Podijeli s prijateljima

Polaznici starije jasličke skupine matičnog vrtića 17. ožujka 2021. godine obradili su temu pod nazivom Proljetna livada. Cilj aktivnosti bio je poticanje spoznaje o svijetu koji nas okružuje, livada u proljeće, kroz prepoznavanje i imenovanje osnovnih boja (plava, žuta, crvena, zelena).
Razvojne zadaće određene su na slijedeći način:

• Tjelesni i psihomotorni razvoj   

• razvijanje fine motorike kod djece te koordinaciju oko – ruka   

• razvijanje grube motorike kroz prirodne oblike kretanja.   

• Socio – emocionlni razvoj i razvoj ličnosti   

• poticanje kod djece pozitivnih emocionalnih stanja   

• stvaranje poziotivne slike o sebi   

• poticanje spotnatnosti, maštovitosti i kreativnosti kroz uporabu različitih materijalnih poticaja   

• razvijanje pozitivnog  odnosa s vršnjacim, suradnju i tolerancijiu u skupnim aktivnostima   

• utjecan na samoregulaciju emocija (poštivnje pravila ponašnj, usmjervnje pažnje, prihvaćanje  neuspjeha i pomoći  u igri).   

• Spoznajni razvoj   

• poticati sposobnost uočavanja i prepoznavanja   

• razvijati sposobnost logičkog zaključivanja   

• razvijanje koncentracije i pažnje   

• stjecanje iskustv istraživanjem odnosa i veza među predmetima.   

• Razvoj govora, komunikacije, stvaranja i izražavanja   

• razvijanje djetetovih govornih vještina i bogaćenje rječnik   

• razvijanje sposobnosti slušanja, razumijevanja, razgovora i dogovora djece u igri i radu   

• poticati dječju kreativnost  i slobodu izražavanja   

• poticati razvoj likovnog senzibiliteta za različite likovne tehnike i materijale.


U uvodnom dijelu  aktivnosti odgojiteljica, voditeljica aktivnosti, govorila je o proljetnoj livadi koja je bila središnja tema odgojno – obrazovnog rada.Uvodna aktivnost  imala je za cilj motiviranje djece za pripremljene centre aktivnosti koji su bili u funkciji prepoznavanja osnovnih boja (plava, crvena, žuta, zelena) kao i spoznaja o biljkama i životinjama na proljetnoj livadi te bogaćenje dječjeg rječnik uporabom novih pojmova.


Pripremljeni su slijedeći centri aktivnosti:   

1. PEČAT OD KRUMPIRA   

• grupni rad   

• na stolu se nalazi bijela tkanina na koju će djeca otiskivati cvijeće pomoću krumpira i tempera   

• razvojna zadaća vezana je uz finu motoriku šake i prstiju, razvoj dodirne percpecije, poticanje mašte i kreativnosti   

• za tu prigodu krišteni su slijedeći materijali: bijela tkanina, tempere, krumpir, plastični tanjuri.   

1. CVJETIĆ PO CVJETIĆ   

• centar manipulativno – istraživačkih aktivnosti   

• na stolu se nalazi kartonska kutija koja je prekrivena zelenim kolaž papirom i obilježena crvenim, plavim i zelenim pravokutnicima. Uz kutiju se nalaze crveni, plavi i zeleni cvjetići zaljepljeni na drvene štapiće u pripadajućim bojama.Djeca su trebala pridružiti cvijet određene boje i zataknuti ga u pripdajući pravokutnik   

• razvojne zadaće  ovog centra aktivnosti  vezane su uz poticanje koncentracije i pažnje kao i razvoj operativnog mišljenja (pridruživanje)   

• od materijalnih poticaja osigurani su: kartonska kutija, kolaž papir, drveni štapići.

Završna aktivnost bila je vezana uz glazbene sadržaje i pjesmicu Proljetni vlak.
Pripremile: Ivana Majstorović (odgojiteljica) i Danijela Rajković Špoljarić (odgojiteljica)